Δ. Καστoριάς: Ξεκίνησαν οι δαπάνες για την τουριστική προβολή για τη χειμερινή σεζόν
Χειμώνας πλησιάζει, ο κοντινός Οκτώβρης θεωρείται πολύ «δυνατός» τουριστικός μήνας για την περιοχή, τα τελευταία -προ covid- χρόνια… αποφάσισε, λοιπόν, η Οικονομική επιτροπή τη δαπάνη 2000€ για την
προβολή ενός 7λεπτου Video σε Πανελλαδικά Μέσα για 20 μέρες. Στοχεύοντας σε εκδρομείς 25-55 ετών από Αθήνα κυρίως, Θεσσαλονίκη και Ηπειρωτική Ελλάδα.
Θεωρούμε λογικό, η τοπογραφική στόχευση να έχει προκύψει μετά από μελέτη και ανάλυση των στατιστικών δεδομένων. Αλλιώς, δεν βρίσκουμε το λόγο να αποκλείονται από αυτή οι επισκέπτες από νησιωτικά μέρη της χώρας, έστω και κοντινά.
Όπως και να έχει, επειδή βρισκόμαστε στο 2021 και οι μέθοδοι αυτές θυμίζουν άλλο αιώνα (με αμφίβολα και δύσκολα να αναλυθούν αποτελέσματα), αναρωτιόμαστε πόσο εφικτή είναι η πραγματοποίηση μιας καμπάνιας σε μεσα κοινωνικής δικτύωσης και σε μηχανές αναζήτησης αξιοποιώντας το τρομερό αυτό τεχνολογικό εργαλείο.
Πολύ γρήγορα θα εξηγήσουμε ότι η μέθοδος αυτή προϋποθέτει την επιλογή στοχευμένου κοινού στο οποίο θα προβληθεί η εικόνα, το κείμενο, το Video που θα οριστεί, όπως επίσης τον τόπο και τον χρόνο.
Ανεβάζει λοιπόν κάποιος που γνωρίζει από διαχείριση τέτοιων εφαρμογών (ευτυχώς στο Δήμο μας υπάρχουν πάρα πολλοί αξιόλογοι επαγγελματίες, αλλά και Πανεπιστημιακά τήματα που θα μπορούσαν και θα έπρεπε να συμβάλλουν κάποια στιγμή στο Μάρκετινγκ) το εν λόγω video για 20 ημέρες, πληρώνει το ποσό της διαφήμισης στο facebook ή στην google ή ακόμα καλύτερα στο Youtube αφού μιλάμε για video και λαμβάνει όλα τα αποτελέσματα που θέλει για την εξέλιξη της καμπάνιας.
Άμεσα ο αναλυτής γνωρίζει πόσοι την είδαν, από πού, πόση ώρα είδαν το Video, σε ποιο σημείο το έκλεισαν, τις ηλικίες των θεατών, τα ενδιαφέροντά τους, τις αντιδράσεις κλπ. Καμπάνια που μπορεί να εμπλουτιστεί με εσωτερικούς συνδέσμους για άλλες σελίδες τουριστικού ενδιαφέροντος, προσφορών, εκδηλώσεων κλπ… Οι υποψήφιοι θεατές μπορούν να το δουν από το κινητό τους τηλέφωνο, ακόμα και μέσα στο μετρό (μιας και αναζητώνται εκδρομείς 25-55 ετών, είναι λογικό να έχουν κάποια εξοικίωση με την τεχνολογία). Χωρίς να περιμένουμε να τύχει να μπουν κάποιοι σε συγκεκριμένες σελίδες, να δουν το Video, να το προσέξουν 7 ολόκληρα λεπτά, όταν και οι μαγειρικές συνταγές διαρκούν λιγότερο πλέον στο tik tok…Το πολύ πολύ να το πάρουμε χαμπάρι εμείς εδώ και να το κοινοποιούμε ευλογώντας το ταυτόχρονα, μεταξύ μας. Ό,τι γίνεται συνήθως, δηλαδή.
Επιπλέον υπάρχουν και οι Influencers..τους φωνάζεις, τρώνε, κοιμούνται, βγαίνουν έξω, βλέπουν αξιοθέατα και μοιράζονται στο instagram και στο tik tok τις εμπειρίες τους σε κοινό εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων.
Το ιδανικό βέβαια θα ηταν να ανεβαίνει για διαφήμιση κάτι ακόμα πιο εξειδικευμένο…όπως πχ μια καμπάνια για τα ραγκουτσάρια…από τώρα, εννοείται όχι στις 30 Δεκεμβρίου. Έτσι, ο κόσμος μπορεί να γνωρίσει την Καστοριά μέσω της διαφήμισης μιας μεγάλης διοργάνωσης. Σκεφτείτε τα Τρίκαλα πως κατάφεραν να στήσουν ολόκληρο το brandname του τόπου τους μέσω του Μύλου των Ξωτικών.
Ακούγεται περίεργο; Καλώς ήρθαμε στο 2020++
O Δήμος δεν έχει σελίδα στο Facebook μόνο για να δημοσιεύει τις επισκέψεις του Δημάρχου και τις εργασιούλες συνεργείων αριστερά και δεξιά…Ώρα να ανοίξει τα ψηφιακά φτερά του με την κατάλληλη στρατηγική. Επαναλαμβάνουμε την αξία των Τμημάτων Πληροφορικής και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που λειτουργούν εδώ.
2000€ για προβολή Video σε sites που κάποιοι θα προτείνουν (άγνωστο με ποιες προϋποθέσεις) και κάποιοι άλλοι θα τύχει να δουν, είναι πολλά και παλιά τεχνική…ειδικά αν αναζητάμε ανθρώπους 25-55 να μαγευτούν με αυτό τον τρόπο από την Καστοριά. Για 65-80 το συζητάμε…Επίσης είναι κάτι που δεν θέλεις πια από νέους ανθρώπους που διαχειρίζονται το Δήμο. Η ευκολία του «πλήρωσα για ένα μπανεράκι και μια συνέντευξη», δε δείχνει σοβαρές προσπάθειες προώθησης του τουριστικού προϊόντος!
Στα περισσότερα μεγάλα Πανελλαδικά sites και blogs προβάλλεται η Καστοριά κάθε τόσο και μάλιστα δωρεάν. Οι αρκούδες και τα μινκ να είναι καλά….