Τι συμβαίνει τελικά με την «Ολυμπία»;
Με πολύ μεγάλη έκπληξη παρακολουθήσαμε την επανεμφάνιση -λίγες ημέρες πριν- του καραβιού «Ολυμπία» για τις ανάγκες περιήγησης 10 ξένων τουριστικών πρακτόρων που φιλοξενήθηκαν και ξεναγήθηκαν σε κομβικά μέρη του Δήμου.
Μία από τις δυνατότερες εμπειρίες που βίωσαν κατά την παραμονή τους στην Καστοριά είναι όπως καταλάβαμε η βόλτα στη λίμνη με το καραβάκι «Ολυμπία».
Το οποίο λειτούργησε μετά από πολύ καιρό όπως θα δείτε στο video που δημοσίευσε ένας εκ των 10 φιλοξενούμενων.
Όπως φαίνεται στο video το καραβάκι βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση εξωτερικά και με βάση τη λογική σκεφτόμαστε πως μηχανικά βρίσκεται επίσης σε καλή κατάσταση, από την στιγμή που επιλέχθηκε να χρησιμοποιηθεί για την ξενάγηση.
Δε φανταζόμαστε να διακινδύνευαν οι αρμόδιοι την ασφάλεια των επιβατών, αν δεν ήταν βέβαιοι για την ικανότητα πλεύσης του. Άλλωστε υπήρχε η εναλλακτική του αναξιοποίητου «Κάρανου», αν ήταν πραγματική η ανάγκη.
Κι εδώ μας γεννώνται αυτόματα οι εξής απορίες:
Εφόσον το καραβάκι λειτουργεί κανονικά, υπάρχει Καπετάνιος (δε νομίζουμε να το οδήγησε κάποιος χωρίς γνώση κι εμπειρία στη συγκεκριμένη ξενάγηση), μπορεί να πάρει άδεια για να λειτουργήσει (δε νομίζουμε να ταξίδεψε χωρίς άδεια), είναι σε καλή κατάσταση ο εσωτερικός του χώρος, εφόσον υπάρχει διαδρομή που μπορεί να κάνει το καραβάκι με ασφάλεια ακόμα και με την υπάρχουσα χαμηλή στάθμη του νερού της λίμνης και τέλος, εφόσον οι άνθρωποι που ξεναγήθηκαν ευχαριστήθηκαν πάρα πολύ τη βόλτα τους μέσα στη λίμνη….
Για ποιο λόγο δε λειτουργεί σε τακτική βάση για τις ανάγκες των επισκεπτών της πόλης; Το τριήμερο της 28ης ήταν ιδανικό για τέτοιας μορφής περιήγηση.
Πόσο ισχύουν ακόμη τα δημοσιεύματα της Άνοιξης που ήθελαν τη «Μακεδνός» να επιθυμεί να το δημοπρατήσει; [Προς το παρόν φυσικά προς δημοπράτηση είναι το «Ορεστιάς Cruises» το οποίο αν επιθυμείτε να γίνετε πλοιοκτήτες μπορείτε να κάνετε οικονομίες για να το «χτυπήσετε» με δώρο το δεκάδων χιλιάδων ευρώ κόστος αποκατάστασης της βλάβης του (μια πιο ρεαλιστική λύση για να φύγει από την είσοδο της πόλης ίσως θα ήταν να δοθεί όπως είναι σε περαστικούς συλλέκτες για τα σίδερα, αν δεν αποφασίσουμε να βρούμε μια όμορφη ιστορία και να το κάνουμε attraction, όπως το «ναυάγιο» της Ζακύνθου. ]
Για ποιο λόγο παραμένει αναξιοποίητο στο λιμανάκι του Μαυροχωρίου και δεν λειτούργησε εδώ και πάρα πολύ καιρό π.χ. ούτε για τη μεταφορά της εικόνας στην Παναγία Μαυριώτισσα τον Δεκαπενταύγουστο, όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια; Την στιγμή που ο Δήμος εξακολουθεί να το διαφημίζει στην επίσημη ιστοσελίδα του ως μία από τις δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε στην Καστοριά, στην κατηγορία «τουρισμός»;
Ποιο το μέλλον του στα νερά της λίμνης; Ήταν μια έκτακτη βόλτα και τέλος ή η αρχή μιας νέας σελίδας στην ιστορία του παλαιού σκαριού του;
Ίδωμεν …
Χ.Κ.