Πόσο ακριβή είναι τελικά η συναυλία της Δέσποινας Βανδή;
Η συναυλία της Δέσποινας Βανδή κοστίζει. Για την ακρίβεια, κοστίζει αρκετά αν κοιτάξει κανείς τον λογαριασμό που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια! Δεκάδες χιλιάδες €…ποσό που θεωρητικά δεν δικαιολογεί η οικονομική κατάσταση του Δήμου Καστοριάς όπως την ακούμε τα τελευταία χρόνια και φυσικά όλων ημών των δημοτών που κατέχουμε περίοπτη θέση στη λίστα των ανέργων της ΔΥΠΑ.
Γιατί λοιπόν, άραγε, ένας Δήμος αποφασίζει να επενδύσει ένα τέτοιο μεγάλο ποσό σε μια συναυλία, σε εκδηλώσεις, γενικότερα;
Ακριβής-σωστή απάντηση, θεωρούμε, ότι δεν υπάρχει. Αντιθέτως, πιστεύουμε ότι πρόκειται για πολλές προσεγγίσεις οι οποίες τείνουν όλες μαζί προς την στην πραγματικότητα…
Μια συναυλία με έναν καλλιτέχνη, όπως η Δέσποινα Βανδή, σε μια μικρή επαρχιακή πόλη, όπως η Καστοριά, είναι βέβαιο ότι θα είναι επιτυχημένη. Γιατί ο κόσμος διψάει για τέτοιες εκδηλώσεις με πασίγνωστους υπερ-επιτυχημένους καλλιτέχνες. Επιπλέον, δεν έχει τη δυνατότητα να τις παρακολουθήσει συχνά στον τόπο του, πόσω μάλλον δωρεάν.
Άρα, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η συναυλία θα βγάλει από τα σπίτια τους χιλιάδες κατοίκους του Νομού Καστοριάς, αλλά και επισκέπτες από γειτονικούς Νομούς, ακόμα και με πολικές θερμοκρασίες, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι κάμποσοι τοπικοί επιχειρηματίες έχουν λόγους να αισθάνονται χαρούμενοι. Γιατί τους δίνεται η ευκαιρία να καταγράψουν μια επιτυχημένη ημέρα στα ταμεία τους και μάλιστα μια ημέρα «χαμένη» υπό κανονικές συνθήκες, λίγα 24ωρα πριν από τη μαζική έλευση χιλιάδων τουριστών για την εορταστική περίοδο.
Πόσο μεγάλη επιτυχία θα έχει η ημέρα για εκείνους τελικά, είναι απόφασή τους και θα εξαρτηθεί αποκλειστικά από την προσπάθεια που θα κάνουν. Τους δίνεται όμως η ευκαιρία.
Όταν λέμε τοπικοί επιχειρηματίες, συμπεριλαμβάνουμε επιχειρηματίες καφέ, γρήγορων γευμάτων , τα ΤΑΧΙ, τα λεωφορεία, τα αστικά λεωφορεία, περίπτερα, super markets, ακόμα και καταστήματα με αξεσουάρ για προφύλαξη από το κρύο, λόγω των καιρικών συνθηκών. Εξαιρετική ημέρα και για τους 6 επιχειρηματίες που τόλμησαν να νοικιάσουν (με ελάχιστο κόστος) ένα από τα ξύλινα σπιτάκια της Μαγικής Λιμνοπολιτείας.
Ποιος δε θα πάρει ένα ζεστό καφέ/κρασί στο χέρι, ενάντια στο κρύο κατά τη διάρκεια της συναυλίας και πόσοι θα συνεχίσουν σε ένα καφέ bar μετά τη λήξη της; Ποιος δε θα πάρει ένα σάντουιτς, ένα κομμάτι πίτσα, ένα Burger; Πόσοι θα μετακινηθούν με τα λεωφορεία και τα TAXI, μόνο για την συναυλία;
Εκτός όμως από κίνηση στην αγορά (γιατί περισσότερος κόσμος σημαίνει περισσότερες πωλήσεις), η διαφήμιση -και μόνο- που γίνεται στην περιοχή και στον τουριστικό τομέα, είναι μεγάλη. Αντιλαμβανόμαστε πόσο μεγάλη ευκαιρία δίνεται στην περιοχή να εκμεταλλευτεί την παρουσία της δημοφιλέστατης (και πολυ-προβεβλημένης τον τελευταίο καιρό) Δέσποινας Βανδή; Το πρώτο στόρυ στον λογαριασμό της στο Instagram ήδη έγινε…κι όπως γνωρίζετε αυτά δεν είναι ανέξοδα, συνήθως, όταν αφορούν τέτοιου βεληνεκούς influencers. Εδώ δαπανόνται τόσα χρόνια πολλά χιλιάδες € για εσωτερική κατανάλωση και διαφημίσεις που προβάλλονται και επιδοκιμάζονται μόνο από εμάς, με κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα.
Ένας τίτλος όπως «Η Δέσποινα Βανδή ξεσήκωσε την «παγωμένη» Καστοριά» μπορεί να αναδημοσιευτεί σε πάρα πολλά Μέσα Επικοινωνίας. Κι αν στο κείμενο ενσωματωθούν εικόνες από την Μαγική Λιμνοπολιτεία και τον στολισμό της πόλης (που είναι αντικειμενικά εντυπωσιακός φέτος), αμέσως κερδίζεται η διαφήμιση που θα κόστιζε πολλαπλάσια χρήματα από όσα θα διατεθούν τελικά για την συναυλία.
Από εκεί και πέρα γεννώνται ερωτήματα η απάντηση των οποίων συμπληρώνει το puzzle του αρχικού ερωτήματος «εάν είναι ακριβή η συναυλία της Δέσποινας Βανδή». Θα μπορούσαμε πχ να αναρωτηθούμε πόσο κοστίζει ο ήχος και ο φωτισμός για την συναυλία και αν θα μπορούσε να κοστίσει λιγότερο ή περισσότερο. Θα μπορούσαμε να αναρωτηθούμε, επίσης, γιατί δεν βρέθηκε ευρωπαϊκό πρόγραμμα για να καλύψει το κόστος της συναυλίας (όπως το 2019 με τα 6000€ που κόστισε η συναυλία του Μιχάλη Χατζηγιάννη και καλύφθηκαν από το Interreg). Γιατί δεν έγιναν 2 συναυλίες με μεγάλα ονόματα.
Επιπλέον, μιλώντας πιο γενικά, θεωρούμε ότι το κόστος των φετινών εορτών είναι τεράστιο για τα Δημοτικά ταμεία! Όμως είναι τεράστια η ανάγκη των Καστοριανών αρχικά για να βγουν έξω με τις οικογένειες και τους φίλους τους, να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις, να χαρούν. Να αφήσουν πίσω τους τα προβλήματα και τα άγχη των προηγούμενων ετών της πανδημίας, να γλεντήσουν κατά τη διάρκεια των Καρναβαλιών.
Κάποια στιγμή πρέπει να μπει στο τραπέζι η συζήτηση για εξωστρέφεια. Με την κατασκευή ενός θεματικού πάρκο με ταυτότητα και κάποια ιστορία να διηγηθεί, το οποίο θα φέρνει καθημερινά κόσμο από όλη την Ελλάδα (την ηπειρωτική, έστω). Συνδεδεμένο με την τοπική ιστορία, τη λίμνη, τις παραδόσεις και τον πολιτισμό. Με τη βοήθεια ΧΟΡΗΓΩΝ.
Κάποια στιγμή θα πρέπει να προωθηθεί ουσιαστικά (και όχι με κεράσματα & χορούς στην Πλ. Αριστοτέλους ή επιχορηγήσεις τοπικών ομάδων – μπουλουκιών στα οποία συμμετέχουν και «άνετοι» οικονομικά συμπολίτες μας) και το Καστοριανό Καρναβάλι. Να γίνει πόλος έλξης για Έλληνες και μη επισκέπτες. Με την ξεχωριστή μουσική του, με ένα πρόγραμμα που δεν αποκλείει τις οικογένειες με τα μικρά παιδιά (που έρχονται οι άνθρωποι και δεν μπορούν να περιμένουν μέχρι τις 8-9 να εμφανιστεί το πρώτο μπουλούκι), με ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ!
Αλλιώς θα συνεχίσουμε να λέμε το κλασικό μίζερο «από το τίποτα και με τα κονδύλια που είχαμε και ευχαριστημένοι να είμαστε…»
Θετική προσέγγιση, λοιπόν, εξωστρέφεια και κοιτάζουμε ΟΛΟΙ μπροστά με ΟΡΑΜΑ, πρώτα για τον τόπο και μετά για τις ατομικές μας φιλοδοξίες-ματαιοδοξίες!
Είναι ακριβή τελικά η συναυλία, τι πιστεύετε;