Γιατί πρέπει να δώσουμε σημασία στη Διαβούλευση του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής της Περ. Δ. Μακεδονίας για το 2021
Διαβούλευση Προγράμματος Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για το 2021
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της συν απόφασης, θέτει σε δημόσια διαβούλευση από την 10η έως την 19η Δεκεμβρίου 2020, το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής 2021 και καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους να εκφράσουν τις απόψεις τους ακολουθώντας το σύνδεσμο: https://opengov.pdm.gov.gr/cons/?p=739.
Η πανδημία του Covid – 19 διαμόρφωσε νέα δεδομένα στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία τα οποία με τη σειρά τους άλλαξαν τις συνήθειες και τα κριτήρια επιλογής προορισμών από τους ταξιδιώτες.
Σε αυτές τις συνθήκες είναι προσαρμοσμένο το σχέδιο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για το 2021.
Ένα σχέδιο που δημιουργήθηκε με στόχο να ανταποκριθεί στις νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, με προτεραιότητες την υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας, τη βελτίωση της επισκεψιμότητας και τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης πληροφόρησης.
Με την πεποίθηση πως «Μαζί παίρνουμε καλύτερες αποφάσεις για τον τόπο μας», η Περιφέρεια επιδιώκει την ευρύτερη δυνατή συμμετοχή, με την κατάθεση προτάσεων που θα συμβάλλουν στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Αυτή είναι η πρόσκληση της ΠΔΜ για συμμετοχή στη διαβούλευση. Εμείς δε θα κάνουμε απλή αναπαραγωγή του Δελτίου Τύπου, αλλά θα προσπαθήσουμε να προβληματίσουμε (ακόμα κι έναν)…
Αν ανοίξετε τον σύνδεσμο θα βρείτε τα εξής 3 αρχεία:
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ 2020
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ 2021
Στην εισηγητική έκθεση θα βρείτε ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία:
Ας δούμε για παράδειγμα κάποιες από τις κατηγορίες του εναλακτικού τουσρισμού και ας σκεφτούμε ποιες θα μπορούσαν να αναπτυχθούν στην Π.Ε. Καστοριάς:
Σημειώσαμε ένα κόκκινο βελάκι μπροστά από εκείνες που θεωρούμε προφανέστατες…
Δυστυχώς πιο κάτω θα δείτε στατιστικά στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι το 2020 η Καστοριά επλήγη στον τουριστικό τομέα βαθιά. Η καραντίνα τέθηκε σε εφαρμογή τέλη Μαρτίου, η κατάσταση όμως κατά το α’ τρίμηνο του 2020 δείχνει πτώση σημαντική, συγκριτικά με το 2019. Φυσικά το β’, γ’ και δ’τρίμηνο επικρατεί χάος.
Οι αριθμοί αποδεικνύουν τους χειρότερους φόβους μας
Ο κορονοϊός σε λίγο (ή λίγο περισσότερο) διάστημα θα μείνει μια πικρή ανάμνηση με τραγικές απώλειες.
Πόσες από τις επιχειρήσεις εστίασης και τα καταλύματα θα είναι σε θέση να επιστρέψουν στο 100% μετά από όλο αυτό στην περιοχή μας;
Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η επικαιροποιημένη τουριστική προβολή; Η εμπέδωση ότι η Καστοριά είναι το νο1 τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας , στο οποίο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία και προσοχή;
Ο χρόνος περνάει και τώρα είναι η κατάλληλη ευκαιρία να οργανώσουμε την επόμενη μέρα.
Η συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση είναι ένα πρώτο βήμα. Και με τη συμμετοχή τω Δήμων, των φορεών, των εππαγελματιών, όλων…ο στόχος είναι κοινός, στον τελικό αποδέκτη δεν έχει σημασία ποιος διαφημίζει αλλά τι! Μέχρι στιγμής ούτε ένα σχόλιο δεν έχει αναρτηθεί. Απομένουν 9 μέρες.
Αύριο θα μιλάμε πάλι για ευκαιρίες που χάθηκαν, για αδικίες, για την Κοζάνη κλπ κλπ…πολυ-επαλαμβανόμενο έργο στο οποίο πρωταγωνιστούν οι φορείς μας με μεγάλη επιτυχία.
Αυτό ήταν το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2020
extra τροφή για σκέψη σχετικά με την αντίληψη των φορέων για τον τουριστικό θησαυρό που ακούει στο όνομα Καστοριά:
Δείτε το νέα σύμβολο που διάλεξε η εταιρία τουρισμού Δ. Μακεδονία(μετά από δημόσια ψηφοφορία μεταξύ 2 υποψηφίων)…’Ενα γεφύρι πέτρινο, ένα ποτάμι, υπέρλαμπρος ήλιος, ένα μεγάλο δέντρο και καταπράσινα βουνά με μια μεγάλη καφέ αρκούδα..
Στην Καστοριά αντιστοιχεί πλέον η αρκούδα;