Πού πήγε το υδατοδρόμιο της Καστοριάς;

Το σχέδιο νόμου που εισηγήθηκε το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, με τίτλο «Ίδρυση, Λειτουργία & Εκμετάλλευση Αεροδρομίων επί Υδατικών Επιφανειών και άλλες θεσμικές παρεμβάσεις»

ενέκρινε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, σε συνεδρίαση του υπό τον Aντιπρόεδρο της Kυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Αντιπροεδρίας, η λειτουργία δικτύου υδατοδρομίων θα δημιουργήσει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές σε τοπικό επίπεδο, αλλά και συνολικά για τη Χώρα, καθώς θα ενισχύσει το τουριστικό προϊόν και θα αναδείξει νέες τουριστικές τάσεις. Επίσης, δημιουργούνται υπεραξίες και νέες ευκαιρίες για τους Οργανισμούς Λιμένων και τα Λιμενικά Ταμεία από τη λειτουργία υδατοδρομίων στους χώρους τους, ως μέρος του συνόλου των εγκαταστάσεων τους.

Η λειτουργία υδατοδρομίων θα καλύπτει και κοινωνικές ανάγκες καθώς στις περιπτώσεις των μικρών και απομακρυσμένων νησιών, που στερούνται χερσαίου αεροδρομίου ή οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις είναι εποχικά ανεπαρκείς, τα υδροπλάνα μπορούν να συμπληρώσουν τη μεταφορική εξυπηρέτηση και να ικανοποιήσουν ανάγκες επείγουσας και έκτακτης μετακίνησης (αεροδιακομιδή ασθενών, έρευνα και διάσωση, μεταφοράς φαρμάκων, τροφίμων).

Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση, εντός των επομένων δύο ετών θα έχει ολοκληρωθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων πανελλαδικής εμβέλειας, το οποίο θα καλύπτει μεγάλο μέρος των σχετικών συγκοινωνιακών αναγκών της Χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη εκδοθεί η πρώτη άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας, ενώ στο τελικό στάδιο αδειοδότησης βρίσκεται και το υδατοδρόμιο στο Λιμένα των Παξών.

Στο στάδιο της εξέτασης ωστόσο, βρίσκονται δεκαεννέα αιτήσεις, που είχαν υποβληθεί το 2014 και αρχές του 2015 για ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη, στο Βόλο, στην Αλόννησο, στη Σκόπελο, στην Αμφιλοχία, στη Σκύρο, στην Αγία Μαρίνα Γραμματικού, στο Λαύριο, στην Πάτρα, στη Ζάκυνθο, στην Καλαμάτα, στο Ηράκλειο Κρήτης, στο Ρέθυμνο, στη Σητεία, στη Σούδα, στην Πάτμο, στην Τήνο, στη Σίφνο και στη Χίο.

Ακόμη, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου προετοιμάζει την υποβολή τεχνικού φακέλου για την αδειοδότηση 26 υδατοδρομίων σε λιμένες νήσων του Νοτίου Αιγαίου. Επίσης, φορείς έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία υδατοδρομίων σε λίμνες, η ανάπτυξη των οποίων θα θέσει νέα δεδομένα στις αεροπορικές μεταφορές, όπως η «εκδήλωση ενδιαφέροντος» από τη Δημοτική Αρχή Καστοριάς…

Εντύπωση προκαλεί όμως, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και η Αντιπροεδρία της Κυβέρνησης, στον κατάλογο των προς ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, δεν περιλαμβάνονται τα υδατοδρόμια Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης που έντονα «διαφήμιζε» η προηγούμενη Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης… αλλά ούτε εκείνο της Καστοριάς… παρά τις «βαρύγδουπες» δηλώσεις και θριαμβολογίες στα κατά τόπους ΜΜΕ (!).

dimotikanea.gr

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:

Comments

comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *