Αύξηση στις αγορές μέσω διαδικτύου

Κατακόρυφη αύξηση στις αγορές μέσω διαδικτύου παρουσιάζεται στην Ελλάδα, την ώρα που δεκάδες επιχειρήσεις κλείνουν καθημερινά. Δείτε παρακάτω αναλυτικά τα ποσοστά για τις αγορές ή παραγγελίες αγαθών.

 

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ την τελευταία πενταετία, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγµατοποίησαν το πρώτο τρίµηνο κάθε έτους αγορές ή παραγγελίες αγαθών µέσω του διαδικτύου παρουσιάζει αύξηση 83,7%, ενώ το ποσοστό για όσους δεν έχουν πραγµατοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες αγαθών µέσω του διαδικτύου, µείωση (28,9%) από 70,9% το 2010 σε 50,4% το 2015.

3 στα 10 άτοµα, ηλικίας 16 – 74 ετών, που έχουν οποτεδήποτε χρησιµοποιήσει το διαδίκτυο, έκαναν κατά το Α΄ τρίµηνο του 2015 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών µέσω του διαδικτύου. Το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγµατοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίµηνο του 2015 ανέρχεται στο 33,8%, παρουσιάζοντας αύξηση 14,6% σε σχέση µε το Α΄ τρίµηνο 2014.

 

Αυξήσεις παρατηρούνται σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της Χώρας σε σχέση µε το 2014. Η µεγαλύτερη αύξηση στις ηλεκτρονικές αγορές, µεταξύ των ετών 2013 – 2015, καταγράφεται στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας (+50,2%) και στην περιοχή Νήσων Αιγαίου και Κρήτης (+48,9%).

 

Προφίλ καταναλωτών που πραγµατοποιούν ηλεκτρονικές αγορές:

Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγµατοποιούν ηλεκτρονικές αγορές / παραγγελίες προκύπτει ότι, για το Α΄ τρίµηνο του 2015, το 54,2% είναι άνδρες και το 45,8% γυναίκες. Το 29,7% όσων πραγµατοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή οµάδα 35 – 44 ετών. Αναφορικά µε το επίπεδο εκπαίδευσης το 51,3% έχει υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης (διδακτορικό, µεταπτυχιακά, ΑΕΙ, ΤΕΙ, στρατιωτικές σχολές, ανώτερες σχολές κ.ά.), το 40,6% έχει µεσαίο επίπεδο εκπαίδευσης (ΙΕΚ, Τεχνικό / Επαγγελµατικό Λύκειο, κ.ά.) και το 8,1% έχει χαµηλό επίπεδο εκπαίδευσης (Γυµνάσιο, ∆ηµοτικό, δεν έχουν ολοκληρώσει ή παρακολουθήσει καµία βαθµίδα εκπαίδευσης, κ.ά.).

 

Τα είδη και οι παραγγελίες:

Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν περισσότερο από το διαδίκτυο για προσωπική χρήση κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2014 – Μαρτίου 2015, είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης – αθλητικά είδη µε ποσοστό 47,6% και οι ηλεκτρονικές συσκευές µε ποσοστό 26,3%.

Τα ποσοστά που καταγράφηκαν, για όσους χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2014– Μαρτίου 2015, για αγορές ή παραγγελίες προϊόντων ή υπηρεσιών παρουσιάζονται για κάθε αγοραζόµενο είδος, κατά φθίνουσα σειρά, ακολούθως:

  •  είδη ένδυσης και υπόδησης – αθλητικά είδη 47,6%,
  •  ηλεκτρονικές συσκευές (βιντεοκάµερες, φωτογραφικές µηχανές, κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις, DVDs κλπ.) 26,3%.
  •  ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κλπ.) 18,5%,
  •  οικιακά είδη (έπιπλα, παιχνίδια, είδη τέχνης, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές κλπ.) 16,8%,
  •  εξαρτήµατα και περιφερειακός εξοπλισµός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή 15,0%, • διαµονή σε καταλύµατα (ξενοδοχεία, δωµάτια, διαµερίσµατα κλπ.) 12,4%.
  •  βιβλία (σε ηλεκτρονική ή µη µορφή), περιοδικά, εφηµερίδες 12,3%,
  •  εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηµατογράφο κλπ.) 11,6%,
  •  άλλα (κοσµήµατα, πληροφορίες από βάσεις δεδοµένων κλπ.) 9,8%,
  •  φάρµακα 9,7%,
  •  λογισµικό για ηλεκτρονικό υπολογιστή και αναβαθµίσεις αυτού, συµπεριλαµβανοµένου λογισµικού για computer games και video games 6,6%,
  •  είδη διατροφής – είδη παντοπωλείου 5,6%,
  •  ταινίες, µουσική 5,5%,
  •  υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (πληρωµές συνδροµητικής τηλεόρασης –Nova– συνδροµές ευρυζωνικής σύνδεσης, λογαριασµού κινητού ή σταθερού τηλεφώνου, καταβολή χρηµάτων σε προπληρωµένη τηλεφωνική κάρτα κλπ.) 2,4%,
  •  υλικό ηλεκτρονικής εκµάθησης 1,3%,
  •  µετοχές, οικονοµικές υπηρεσίες, ασφάλειες (κάθε είδους) 0,6%.

Ειδικότερα, για τις ηλεκτρονικές αγορές ταξιδιωτικών υπηρεσιών, καταλυµάτων και εισιτηρίων για εκδηλώσεις καταγράφεται συνεχής µείωση την τελευταία τετραετία.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:

Comments

comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *